Allt som går kommer digitaliseras.
Har ni manuella processer som kräver mycket resurser? Digitalisering är i dag inte en fråga om ja eller nej utan snarare om vad som går att digitalisera och i vilken ände man ska börja. För att nå affärsmål och vinna marknadsandelar väljer företag att digitalisera sin verksamhet. Det frigör tid och pengar som helt enkelt kan läggas på smartare grejer.
Fördelar med digitalisering
- Interna processer blir säkrare, smartare och effektivare.
- Tjänster och produkter ger en bättre användarupplevelse.
- Beslut baseras på bättre underlag.
- Sparar tid och pengar.
Digitalisering krävs för att möta framtidens utmaningar.
Digitalisering handlar om att i en organisation göra ett förändringsarbete för att kunna möta kundbehov, följa marknadens utveckling och effektivisera sin verksamhet. Den digitala revolutionen har bidragit till att digitalisering – oavsett om det sker på individ- eller samhällsnivå är mer aktuellt än någonsin. Det är ett skifte som krävs för att kunna möta många av dagens – och framtidens – utmaningar. Det har också skapat helt nya områden och tjänster såsom SaaS, IaaS och PaaS.
Vad erbjuder Ictech inom digitalisering?
Ictech har under många år jobbat med projekt inom digitalisering tillsammans med våra kunder. Vi erbjuder kompetens inom allt från att bygga miljöer i VR och utveckla bokningssystem till att digitalisera manuella, tidskrävande processer.
Oavsett om ni behöver konsulter på plats hos er eller ett dedikerat team in-house hos Ictech så har vi konsulter med lång erfarenhet som kan hjälpa er.
Vi gör även helhetsåtaganden och kan också bidra i forskningsprojekt. Samarbetet skräddarsyr vi alltid tillsammans utifrån era behov och utmaningar.
Vi erbjuder kompetenser inom digitalisering för att:
Identifiera problem.
Analysera åtgärder.
Designa en lösning.
Utveckla och bygga system.
Implementera i verksamheten.
“Digitalisering får ibland ett lite orättvist rykte då begreppet ofta sätts i samband med att man ska ta bort mänsklig interaktion. Visst är det så att vissa moment ersätts, men det är för att frigöra tid, så att man kan fokusera den mänskliga interaktionen där den gör mest nytta.”
Stefan
Affärsutvecklare
Nyfiken på våra kundprojekt inom digitalisering?
Vi har hjälpt exempelvis Västtrafik, Telia, Essity, Glooko och Havs- och vattenmyndigheten.